Hasta Hakları Yönetmeliği ve Hasta Hakları Birimi
24 Ekim 2024

HASTA HAKLARI BİRİMİ

·         Hastanemizde Hasta Hakları uygulamalarının amacı insan haysiyetine yakışır şekilde, herkesin “Hasta Hakları”ndan faydalanabilmesinde, hak ihlallerinden korunabilmesinde ve gerektiğinde hukuki korunma yollarını fiilen kullanabilmesinde hasta hakları uygulamalarının planlanması, değerlendirilmesi, uygulanması ve denetlenmesi ile ilgili esas ve usulleri belirleyerek sağlık hizmetlerinin eşit, kaliteli ve etkin olarak sunumunu sağlamaktır.

·         Hastanemizde hasta haklarını korumak ve hasta ve hasta yakınlarının sorunlarına çözüm bulabilmek amacı ile Hasta Hakları Birimimiz bulunmaktadır. Birime başvurular şahsen olabildiği gibi Hasta Hakları WEB sitesi üzerinden yapılan başvurular da ilgili mevzuat doğrultusunda değerlendirilmektedir.

·         Birime yapılan şahsi müracaatlarda öncelikle hasta ya da hasta yakınının sorununun çözümüne yönelik işlem gerçekleştirilir. Sorunun çözümlenmesi ya da çözümlenmemesi durumunda hasta ya da yakını yasal olarak başvuru yapmak istediğinde başvurusu yazılı olarak alınır ve Hasta Hakları Uygulamaları Genelgesi hükümleri gereğince işlem yapılır.

 

Öneri Teşekkür ve Şikâyetler;

 

·         İnternet üzerinden WEB sayfamız iletişim bölümü içerisinde yer alan (https://giresundh.saglik.gov.tr/Form-TR/454/hasta-gorus-ve-oneri-formu.html), Öneri ve Görüşleriniz sekmesinden,

·         Hastanemizin yataklı servisler koridorlarında, poliklinik alanlarında ve acil serviste bulunan, Görüş, Öneri, Memnuniyet ve Şikayet kutularındaki Görüş, Öneri, Memnuniyet ve Şikayet formu doldurularak,

·         Poliklinikler 1. katta bulunan Hasta Hakları Birimine başvuru halinde Hasta Hakları Başvuru Formu doldurularak,

·         SABİM ve CİMER iletişim merkezleri aracılığıyla yapılabilmektedir.

 

 Hasta Hakları Birimi, hastanemiz Poliklinikler Binası 1. katında yer almaktadır.

                                   
 Özen gösterdiğiniz için teşekkür eder, sağlıklı günler dileriz.



           

HASTA HAKLARI

  • Sağlık hizmetlerinden faydalanma ihtiyacı bulunan fertlerin, sırf insan olmaları nedeniyle sahip bulundukları ve T.C. Anayasası, milletlerarası antlaşmalar, kanunlar ve diğer mevzuat ile teminat altına alınmış bulunan haklarını ifade eder.
  • Sağlık hizmetlerinden faydalanma hakkı
  • Bilgilendirme ve bilgi isteme hakkı
  • Sağlık kuruluşunu, personeli tanıma seçme ve değiştirme hakkı
  • Mahremiyete saygı gösterilmesi
  • Tıbbi gereklere uygun teşhis tedavi alma hakkı
  • Tıbbi müdahalede rızasının alınması hakkı
  • İnsani değerlere saygı gösterilmesi hakkı
  • Güvenliğin sağlanması hakkı
  • Dini vecibelerini yerine getirme hakkı
  • Ziyaretçi ve refakatçi bulundurma hakkı
  • Müracaat ve şikâyet etme, dava açma hakkı

 

Hasta Sorumluluğu

  • Hastanın bir sağlık kuruluşuna başvurmadan ve başvurduktan sonraki süreçte yerine getirmesi gereken ödev ve yükümlülüklerdir.
  • Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.
  • Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
  • Hasta sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
  • Hasta, sağlık kurumu malzemelerine verdiği zararları karşılamak zorundadır.
  • Hasta, tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
  • Hasta, yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak vermelidir.
  • Hasta, başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır. Randevu tarih ve saatine uymalı  ve değişiklikleri ilgili yere bildirmelidir.
  • Hasta, Sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır.
  • Hasta, sağlık personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
  • Hasta uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak  sonuçlardan kendisi sorumludur.
  • Hasta, personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmaz.
  • Hasta, haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında Hasta İletişim Birimine başvurur.
  • Hasta Hakları ile ilgili bilgi almak için Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi 184’ü arayabilirsiniz.


                Hasta Hakları Yönetmeliği